2.etapa: Luhačovice - Bzenec

Trasa: Luhačovice – Zlín – Uherké Hradiště – Podolí – Dolní Němčí – Blatnička – Strážnice – Bzenec Vinný dům
Délka trasy: 112 km

3. den, pátek, 2. etapa, Luhačovice–Bzenec, 120 km (sice třetí den, ale druhá etapa, protože první den byl prolog, tolik pro pořádek, že to není chyba).
Stručně: Krásný den, slunce, trochu dusno, jeden brdek nad Zlínem, ale jinak pohoda.

Nejprve třeba vrátit se do Slopného, včerejšího cíle a že se tam krásně žije. Vážně?, ptal se mě někdo trochu podezíravě v pelotonu (bylo nás dnes jako much, o tom dále). Vážně?, zeptal jsem se Pavla Misaře, který spolu s manželkou s námi dnes šlapal celý den. Ve své obci zbaňkoval podnikatele a sousedy, takže jejich finanční dar pro akci Na kole dětem se vyšplhal na částku, na kterou – bráno statisticky – přispěl každý tamní občan stokorunu. To všem není ve Slopném nic neobvyklého. Na dcerku souseda, která trpí vážnou nemocí, uspořádali bigbeat pro Terezku, který vynesl půl milionu. Za ty peníze se rodina mohla pustit do nutných stavebních úprav. Když vichřice sebrala v obci střechy na osmi domcích, do 24 hodin je Slopňané dali do pořádku. Když jinému sousedovi vyhořel dům, zase mezi sebou vybrali fůru peněz. Pavel Misař byl vždycky u toho, ale nejen on, zkrátka kdo mohli, pomohli. Všichni se do Slopného stěhovat nemůžeme, ale nic nám nebrání, chovat se tam, kde žijeme, jako oni. Zkuste přemýšlet.
          K naší jízdě: když jsme se prali s těmi zmatky a přesuny termínů, nabádali jsme na webu, ať si účast každý rozmyslí, že jsou podmínky nestandardní a že se tedy nemůžeme starat o kola, o ubytování a o servis atd., příští rok to bude jiné, ale letos… Čekali jsme, že pojede jenom tvrdé jádro (o něm někdy příště), zkrátka hlouček pravověrných. Takže dneska nás šlapalo 101 (sto jedna!!!). Kromě více méně stálého týmu také ti, kdo nebrali naši výzvu vážně. Někdo tedy jel od Luhačovic do Bzence, někdo se přidal jen na pár kilometrů, někdo dorazil včera večer a pojede několik dnů. Ta akce už má u nás své místo a rozrostla se do rozměrů vpravdě celostátních. Dobře tak.
          Také pár slov o tom, na čem jedeme. Jak kdo, pochopitelně, ale ten rozptyl je opravdu ohromný, od kol s elektricky ovládanou přehazovačkou i přesmykačem v ceně menšího auta, po esku z roku 1990, možná máte podobnou v garáži nebo v kůlně obalenou pavučinami, nebo jste ji před lety vyhodili. Každý bere kolo podle svého gusta, nejedeme pro parádu, máme jasný cíl. Buďte si ale jistí, že radost z jízdy na kole na jeho ceně nijak nezávisí. Pro mě je nejhezčí původní originální Favorit F1 z roku 1962 v naprosto původním stavu, dokonce na původních galuskách. Nevídané!!! Díky Marku.
          K naší věci: Do druhé etapy nás vyprovodil starosta Luhačovic pan Ing. Milan Ležák. První zastávka Zlín a náměstek primátora pan Mgr. Pavel Brada s několika radními a také milým šekem. Pokračovali jsme do Uherského Hradiště, kde nás uvítal starosta Ing. Stanislav Blaha i s pány místostarosty na tamní radnici. Krásné nádvoří, příspěvek na děti a řízek pro každého účastníka – děkujeme. Podolí je menší obec, kterou spravuje paní starostka Bc. Jana Rýpalová. K tomuto místu máme zvláštní vztah spojený s naším bývalým kolegou a kamarádem Honzou Bickem, který s námi jezdil. Před pěti roky zemřel, když léta bojoval se zákeřnou nemocí. Podívejte se na web a najděte si Honzu Bicka a jeho knihu Moje cesta. Její koupí přispějete na dobročinnou akci a dozvíte se něco o statečném bezvadném chlapíkovi. Před lety tady v Podolí vypustili se svou milou Nelou bílé holubice.
          V Dolním Němčí na nás čekali s otevřenou náručí, tedy starosta pan Ing. František Hajdůch a jeho ochotné kolegyně. Obec se stala vesnicí roku 2018 a věřte, že ta konkurence – alespoň na Moravě – je v této soutěže ostrá, jak při průjezdech pozorujeme. Mimochodem také názvy obcí jsou skvělé, mně se nejvíc líbily Libosváry. Hádat se tam je asi radost. Nebo se tam hádaji do libosti? Malá vesnička, krásný název.
           Následovala Blatnička, kde nás vítal starosta pan Antonín Minařík, jemuž pražští zástupci chválili stejnojmennou vinárnu na Starém Městě. Už v dobách dávno minulých to byla vyhlášená adresa.
Ve Strážnici vysekl pan profesor Pafko poklonu starostce paní Mgr. Renatě Smutné. Jakou, nechám si pro sebe, ale pravdou je, že se paní starostka nemění. Tady nás hezky překvapili tím, že nechali zhotovit placky s naším motivem Na kole dětem. Je vidět, že to neberou jen jako oficialitu.
Cíl je v Bzenci ve Vinném domě. Krásný podnik, čisto a chladno,  s ohledem na cíl i ochutnávka zdejších moků s občerstvením, na něž nás pozvali majitel pan Dušan Černoch a ředitel pan Ing. Radek Měchura. Rozhodně jsme nečekali, že přijede a pozdraví nás i hejtman Jihomavského kraje pan JUDr. Bohumil Šimek. Neformálně, krátce a přátelsky, však nás kraj také fedruje.
Všem děkujeme, těšíme se na příští rok, až si etapu zopakujeme.  Teď se těšíme na večeři, snad si ji zasloužíme.

Dobrou a zase zítra, Honza Králík

Fotogalerie                     Videoreport

animace trasy

2. etapa 2020

12.6.2020 pátek

2. etapu začneme směrem na sever. Prvním zastávkovým městem bude Zlín. Nejprve musíme ale překonat Vizovickou vrchovinu a známý kopec Pindula. Mineme Přírodní park Želechovické paseky a už dolů do Zlína. Po krátké přestávce ještě jedno dnešní stoupání, ale to už se stočíme na jih směr Uherské Hradiště. Dlouho jsme tudy nejeli, tak se těšíme. Pak už bude následovat vždy milé zastavení v obci Podolí, kde pro nás vždy připraví krásné přivítání. Už se dostáváme do vinařské oblasti a mezi vinicemi dojedeme do Dolního Němčí. Blatnička je další jméno spojené s vínem. My ale pojedeme na kolech a tak si tentokrát budeme jen prohlížet vinice. Tradiční zastávkou naší cyklotour je Strážnice. To už budeme na dohled cíle, který je dnes ve Vinném domě v Bzenci. Zde už budeme v cíli a tak třeba po 112 km ochutnáme sklenku místního vína.

Fotogalerie

Cíl       16:35

Bzenec - Vinný dům

Luhačovice – Ludkovice – Březůvky – Kudlov – Zlín -          22 km

Zlín– Dolní Paseky – Březnice – Bohuslavice u Zlína – Šarovy – Březolupy – Bílovice – Jarošov – Uherské Hradiště            26km

Uherské Hradiště – Vésky – Míkovice – Podolí          9 km

Podolí -Veletiny – Vlčnov – Dolní Němčí            13 km

Dolní Němčí – Hluk – Boršice u Blatnice – Blatnička     15km

Blatnička – Louka – Tasov – Hroznová Lhota – Žeraviny – Strážnice                   19 km

Strážnice – Bzenec Vinný dům            8 km

Podrobnou trasu najdete zde.