6. den cesty Ivana Burkerta do Oděsy

25. srpna 2021

den 6.
V půl osmé se probouzíme do krásného prosluněného rána. Včera večer jsme se dlouho do noci kochali pohledem na hrad a trochu jsme přitom oslavovali Adámka co se zrovna narodil, takže se nám z postele zrovna dvakrát nechce. Začínám dělat snídani a Ivan někde lítá po loukách s foťákem, aby měl co nejhezčí záběry sluncem ozářeného hradu. Dává se se mnou do řeči nějaká místní teta, co tu venčí pejska. Říká že se takovýmhle pohledem na hrad kochá každý den ze své terasy a že se snad nikdy neokouká. No je tu krásně ale musíme jet. Asi za hodinu jsme v Klagenfurtu, na náměstí cvakneme jednu fotku a jedeme k jezeru Wörthersee. Když už jsme tady, stálo by za to navštívit rozhlednu Pyramidenkogel. Je to sice zajížďka do brutálního kopce, ale znáte Ivana. No musím uznat, že to stojí za to. Je odtud nádherný výhled na Klagenfurt a zmiňované jezero. Po Jižní straně se táhne pohoří Julských Alp a tam někde vzadu pod Villachem se potřebujeme dostat průsmykem do Slovinska. Teď nás ale čeká prudký sjezd od rozhledny. Cyklisti říkají, že dolů je to vždycky za odměnu, ale na vysokém kole je to spíš za trest. Hlavně brzdění je hodně nebezpečné. Taky, když se Ivan potkal v jedné prudké vracečce s autobusem, měl co dělat, aby to ustál. Cesta na Villach se mírně vlní a ubíhá docela rychle. Ovšem projet ho přes všechny ty semafory a pořád sesedat a nasedat není moc příjemné. Asi tři kilometry za městem přendáváme šlapky a začíná šestikilometrové peklo. Cedule pod kopcem ukazuje stoupání 18%!!! Oproti tomu byl výšlap na Pyramidenkogel projížďka růžovou zahradou. Ivan má v Alpách projetých zhruba 50 různých sedel, ale tohle prý ještě nezažil. Asi tak 80% tohohle pekelnýho kopce bylo na pěšoura. Nahoře je úplně grogy. Jsme ve výšce 1073 m. Za vrcholem už vjíždíme do Slovinska a podobným krpálem sjíždíme dolů asi tři kilometry, k vesnici Podkoren. Tady naše dnešní putování končí. Našli jsme si hezké místo na spaní a máme tu dokonce i přírodní sprchu, která po dnešním těžkém dni přijde vhod. No a po koupeli už zase každovečerní rutina. Večeře, nádobí, napsat reporty, dát si trochu vína a hajdy do hajan.