27. den cesty Ivana Burkerta do Oděsy

15. září 2021

den 27.
Ráno za Lidlem začalo snídaní a loučením s Dušanem a Jirkou. Ti ukončili svojí podpůrnou misí a přes Belgii se vracejí zpět domů. Bude nám smutno. Ráno jsme autem dojeli na konec místní dálnice kolem několika aquaparků. Ivan naskočil na kolo, pěkná rovina, vítr v zádech.....super. Po pár kilometrech začalo 8 km stoupání do 460 m.n.m. Cestou k vrcholu Ivana fotí dva Bulhaři. Zastavil jsem se u nich a svojí lámanou angličtinou jsem podával informace o naší cestě. Jeden z nich povídal, že někdo z jejich rodiny byl trenér bulharské cyklistiky. Dal jsem jim Ivanovu knížku, pořídil dokument a odjel dál. Ivan se řítil širokým údolím okolo říčky Vaya k přímořskému městu Obzor. Tady mi zvonil telefon s bulharským číslem. Byla to přítelkyně jednoho z fotografů. Chtěla s Ivanem udělat ve Varně interview pro místní noviny. Ivan šlapal a já dohadoval místo a termín setkání, aby nás moc nezdržela. Ivan zdolal ještě několik ostrých krátkých stoupání a před Varnou vyšplhal zase na 226 m.n.m. Odtud sjezd na předměstí Varny. Tady mělo být setkání s redaktorkou. Zavolala, že to nestíhá, a my naložili kolo a zkoukli jsme v rychlosti město. Velký most, přístav, aquapark a muzeum lodí. Pak rychle u města ven směrem na Zlaté písky. Na konci dálnice z Varny Ivan ještě naskočil na kolo a odjel 11 km na naše dnešní ubytování opět na poli. K moři jsme se neprobojovali, snad zítra. Silnice celkově špatné. Posilám foto. Dnešní trasa dle stopaře ale o 20 km více. Zapomněl jsem ho ráno zapnout. Celkem 106 km, autem 25 km. Teď už jsme po večeři (rýže, kuřecí a fazolová konzerva). Popíjíme pivo a zajídáme melounem.