32. den cesty Ivana Burkerta do Oděsy

20. září 2021

den 32. - předposlední

Trasa: Puhoj-Cainari-Salenta-Zaim-Causeni-Popeasa-Tudora-Palanca- hranice MD-UA a po 5 km parking v křoví. Kolo 117 km
Auto 13 km.

Ráno začalo průjezdem kombajnu a strašnou zimou. Bylo 12° a na to nejsme zvyklí. Rychle snídaně a ostatní ranní procedury a po tankodromu asi 0,5 km dolů na silnici. Ceasou se vyhýbáme zemědělskému tahači s cisternou a u ranního kombajnisty jsme na silnici a vyrážíme. Kombajn cestou od nás zničil pneumatiku na přívěsu se žací lištou. Trochu se u toho rozčilovali. My odjezd  celkem po rovině, až po 10 km přišel první trhák. Ivan šel část pěšky. Po průjezdu Sainari přišla první štěrková vložka. Naložili jsme kolo a po 3 km super asfalt. Kolo dolů a šlapat. To však trvalo jen 2 km skrz vesnici a znova štěrk. Zase naložit. Ale tentokrát jsme další vesnici projeli a za ní byl ještě úsek štěrku. Odtud už byly silnice sjízdné. Střídaní rovin a kopců znamená každou chvilku předělávat šlapky (9x). Cestou nás okupovali místní zvědavci. Jeden borec Ivanovi tvrdil že na tom umí jezdit, ať mu půjčí. Když viděl jakým způsobem na to leze, nabídl že mu to ukáže. OK, Ivan naskočil na kolo a ujel. ,,Borec by mi ho jenom zničil" .Je to tady taková lehce zvlněná placka. Okolo vinice, sady broskví, švestek a levandule. Na poli převážně kukuřice a slunečnice. Je tady spousta divokých psů. Ti jdou Ivanovi po nohách. V kapse musí vozit kameny aby je měl čím zahnat. Cestou doplňuji vodu, lehká svačinka a pomalu se blížíme k hranicím. Poslední odbočka na Tudoru a Palancu už zdálky nevypadala dobře. Všude oblaka prachu. Opět nakládka a přejezd asi 3 km. Odtud byl nový asfalt skoro až k hranicím. Na hranicích jsme opět čekali na odbavení. Moldaci OK ale Ukrajinci si nás vychutnávali. Když  nic nenašli, chtěli po nás zdravotní pojištění. Ukázali jsme mu kartu pojištěnce. To prý platí v unii ale ne na UA. Dobře, ukázali jsme mu další připojištění na cesty ale ani to se mi nezdálo. Odešel. Po 20 min. přišel jiný celník, dál nám doklady s tím že si chce natočit video jak Ivan odjíždí na kole. OK, celník natáčí a my rychle mizíme pryč. Máme asi 20 min než bude tma a musím najít místo na nocování. Vlevo hraniční řeka, vpravo rákosí. Pak se objevila cesta do křoví a tady dnes nocujeme. Jdeme brzo spát, zítra finále Oděsa. Pak domů.