Prolog 2021: Hlučín - Kopřivnice

Trasa: Hlučín – Ostrava – Petřvald – Vratimov - Kopřivnice
Délka trasy: 73 km (ale nakonec 81, znáte to)

Už je to tady! Kdo za to může? Pepa Zimovčák!!!

Rozjíždíme dvanáctý ročník Cyklotour Na kole dětem, zvláštní v tom, že je to repríza ročníku 2020. Vloni jsme kvůli coronaviru jeli v omezeném režimu s tím, že je to zkouška na ročník 2021. Letos to vyšlo tak tak, ale vyšlo to, omezení velkou měrou padla, a ač je to na poslední chvíli, tvrdé jádro nezaváhalo. Kdo mohl a nebyl v nucené izolaci (jako například náš výborný fotograf Ivoš Dvořák, jehož synek přinesl kovid ze školy…), sedl na kolo, do auta či do vlaku a vyrazil do Hlučína, start letošní tour.

Drobný střípek z cesty vlakem z Prahy: Kdesi cestou se ucpala trať, zdržení 40 minut, takže jsme zůstali stát na nádraží a čekali, až se koleje uvolní. Mrzutost: v rychlíku z Prahy do Varšavy není ani jídelní vůz, ani vozík s občerstvením, jen milá paní průvodčí. Jenže situace se nadějně zlepšila, když na vedlejší koleji přistálo pendolino, aby vyčkalo spolu s námi. Tehdy vyskočil ze své sedačky Petr Vlček, přeběhl do pendolina, kde jídelní vůz byl, nakoupil horké párky, chléb a sendviče, a hupky zpět do kupé. Bylo to poprvé, kdy jsem zažil nákup občerstvení takovým způsobem. Zatímco my si pochutnali, ostatní cestující nám mohli jen tiše závidět. Kdo jel až do Varšavy, měl od šesti ráno do tří odpoledne pokud se občerstvení týká po žížalkách.

Teď už vážně. V Hlučíně jsme se všichni přivítali (mnozí se ovšem vídáme častěji než jednou v roce, protože spolu mezi jednotlivými cyklotour vyjíždíme sem a tam na kole), užili si svižnou rozcvičku na náměstí (přijel za námi i Karel Loprais s milou manželkou, ale necvičili!). Dojemné bylo video s dětmi z Fakultní nemocnice Ostrava, které přivezla i s několika vyléčenými děvčaty a hochy paní Michaela Češková. Po odmávnutí panem starostou Mgr. Pavlem Paschkou jsme vyrazili do Ostravy s místními školáky, naší první zastávky. Tady jsme nabrali pana primátora Ing. Tomáše Macuru (že on s námi šlapal už z Hlučína…), který s námi pokračoval až do cíle v Kopřivnici. Na cestě jsme se ovšem zastavili v Petřvaldu, kde nás pozdravil (přijeli jsme sem už potřetí! Tedy jednou z toho jsme to spletli a byli místo města v obci Petřvald :-) ) starosta pan Ing. Jiří Lukša a mažoretky z klubu Element pod TJ Sokol Petřvald. Odsud do Vratimova to byl jen skok, kde na nás čekala místostarostová paní Böhlová, která si vzala roli moderátorky (a byla dobrá), a pan starosta Martin Čech. Paní Böhmová mimo jiné prozradila, že je to Pepovo rodné město ( ve skutečnosti Příbram, ale jako hodně malý tady bydlel). A pak už vzhůru do Kopřivnice. Cíl byl u nově budovaného – tedy vlastně už dobudovaného – muzea Tatra v bývalé výrobní hale. Otevřou snad v říjnu a rozhodně to bude stát za návštěvu. Už teď se pyšní v samostatném skleněném pavilonu, krásné kapličce pokroku, zrenovovaná Slovenská strela. Za město nás pohostil občerstvením starosta Miroslav Kopečný, a pan Tomáš Kotyza, ředitel krajského úřadu. Oba sem s námi přijeli v pelotonu na kole.

Svítilo nám sluníčko a cesta uběhla raz dva. Za dosavadní existence Cyklotour se nám podařilo vybrat více jak 14 milionů korun a přispět na rekonvalescenci několika tisícům dětí. Že na konto dnes přispěla i města, v nichž jsme se zastavili, můžete vzít jed. Kolik? Tolik, kolik mohla, větší víc, menší méně, všechna s upřímnou snahou pomoci. Ale nebojte, naše účty, příjmy a vydání jsou veřejná a lehce dostupná. Všem děkujeme, pokračování zítra. Hezký večer,

Honza Králík

Fotogalerie

prolog 2021

2.6.2021 středa

Půl hodiny před polednem vystartujeme z Hlučína na okraji Opavské pahorkatiny a pojedeme směrem na Ostravu. V Ostravě bude zastávka a další cesta povede do města Petřvald. Budeme projíždět Ostravskou pánví a směřovat k jihu. Dalším zastávkovým městem bude Vratimov. Po cyklostezce pak dojedeme až na okraj Frýdku-Místku, kde odbočíme a budeme směřovat k cílovému městu prologu, do Kopřivnice. Cíl etapy bude u nově otevřeného muzea Tatra.

Itinerář etapy

Hlučín –  Ludgeřovice - Ostrava        12 km

Ostrava – Rychvald – Petřvald         16 km

Petřvald – Šenov – Horní Datyně – Vratimov       14 km

Vratimov  – Paskov – Sviadnov – Staříč – Fryčovice – Rychaltice – Hájov – Lubina-Větřkovice – Kopřivnice  31 km

Podrobnou trasu najdete zde.